Autoelektro a diagnostika
od 600 Kč
17 Dub, 2020
V autoservise AQ Vám poradíme jakou autobaterii zvolit pro Vaše auto a zaroveň ji odborně vyměníme. Měnit autobaterii doma doporučujeme pouze u starších vozů. U nových vozidel hrozí poškození řídící jednotky. Pamatujte, že u nových typů vozů je zapotřebí baterii takzvaně nakódovat za pomoci diagnostiky. Průměrná doba fungování baterie je cca 4 – 6 let. Pro prodloužení funkčnosti je potřeba kontrolovat dobijení autobaterie a pravidelně ji nabíjet.
ObjednatMonáž/demontáž autobaterie | cena od 190,- Kč. |
Dobijení baterie “chytrou nabiječkou” | cena od 150,- kč |
Jak se vyhnout poškození autobaterie a prodloužit její životnost?
OBJEDNEJTE SE DO SERVISU
602 754 517
Asi nejvíce používanou je bezúdržbová autobaterie. Její výhoda spočívá v tom, že má kontrolní okénko, které ukazuje barvy, podle nichž získáme přehled o jejím stavu. Zelená znamená, že je vše v pořádku, šedá poukazuje na nutnost dobití a bílá značí potřebu výměny.
Bezúdržbová baterie nabízí také vyšší výkon při startu vozidla, prodlouženou životnost a navíc snáší vysoké nabíjecí proudy u nových vozidel. Její nevýhodu však nalezneme při úplném vybití. Poté totiž dochází k jejímu nenávratnému poškození.
Dalším druhem je autobaterie údržbová, ve které musíme kontrolovat stav elektrolytu (směs kyseliny sírové a destilované vody). Ta je nejvhodnější do starších osobních i nákladních vozidel. Často má navíc prodlouženou kontrolní periodu.
Posledním typem baterie je gelová autobaterie, která není tak známá, ovšem velmi dobře snáší otřesy a funguje v jakémkoliv prostředí. Proto je vhodná pro offroad a terénní vozidla (normální baterii nesmíme naklonit o více než 70 stupňů).
Systémy start-stop automaticky vypínají a znovu startují motor pro snížení doby volnoběhu, čímž se snižuje spotřeba paliva a emise. Tyto baterie obstarávají mnohem více než jen startování auta. Inteligentní systém řízení energie vypíná alternátor během zrychlování a za normálních jízdních podmínek. To znamená, že více síly z motoru mají k dispozici kola. Alternátor je znovu zapojen až v okamžiku, kdy klesne úroveň nabití baterie pod stanovenou mez.
Baterie je vybíjena a nabíjena a musí samostatně napájet energií veškerá elektronická zařízení. Zpětné získávání brzdné energie, neboli regenerativní brzdění, umožňuje vozidlu přeměňovat částečně kinetickou energii na elektrickou a odvádět ji zpět do baterie.
Je nutné, aby baterie byla schopna rychlého dobíjení a měla k dispozici dostatečnou kapacitu pro přijetí dodatečné energie. Baterie musí být schopna fungovat i při nízkém nabití. I ve stavu vybití musí baterie stále dodávat startovacímu generátoru dostatečnou sílu pro opětovné nastartování motoru.