fbpx

17 Dub, 2020

Awesome Image

od 190 Kč

Výměna, připojení a dobíjení autobaterie

V autoservise AQ Vám poradíme jakou autobaterii zvolit pro Vaše auto a zaroveň ji odborně vyměníme. Měnit autobaterii doma doporučujeme pouze u starších vozů. U nových vozidel hrozí poškození řídící jednotky. Pamatujte, že u nových typů vozů je zapotřebí baterii takzvaně nakódovat za pomoci diagnostiky. Průměrná doba fungování baterie je cca 4 – 6 let. Pro prodloužení funkčnosti je potřeba kontrolovat dobijení autobaterie a pravidelně ji nabíjet.

Objednat

POSTUP Výměny, připojení a dobíjení autobaterie

V rámci Výměny, připojení a dobíjení autobaterie v našem autoservisu provádíme

null
Před samotnou výměnou se nejprve musíme ujistit, zda jsou odpojeny všechny spotřebiče ve vozidle. Měla by být zhasnutá světla, zavřené dveře, vozidlo nenastartované a klíček by neměl být v zapalování. Poté od baterie odpojíme nejdříve záporný kabel (má černou barvu a znaménko mínus), následně odpojíme kladný kabel. Dále je nutné odpojit držáky baterie. Pak nám již nic nebrání ve vyjmutí akumulátoru.
null
Nyní Vám přípravime novou autobaterii, ktérou předtím zkontrolujeme a dobijeme na max. Nejprve lehce oškrábejme kontakty i svorky na kabelech. Aby jsme zabránily případné oxidaci, naneseme na kontakty tenkou vrstvu vazelíny. Nyní se již můžeme pustit do instalace nové baterie. Nejprve zapojíme kladný kabel a poté kabel zemnící. Na závěr přišroubujeme zpět vše, co jsme při vyjmutí staré baterie odšroubovali. A máme hotovo!

Ceník

Osobní i dodávková vozidla

Monáž/demontáž autobateriecena od 190,- Kč.
Dobijení baterie “chytrou nabiječkou”cena od 150,- kč

Zaregistrujte se do opravy hned teď a získejte slevu 5%



Souhlasím se zpracováním osobních údajů

Poradna Doporučujeme Výměnu, připojení a dobíjení autobaterie

Jak se vyhnout poškození autobaterie a prodloužit její životnost?

  • Zkontrolovat alternátor (nabijí nebo přebijí)
  • Zjistit aktuální únik energie
  • Zkontrolovat hladinu a hustotu elektrolytu
  • Vyčistit oxidace kontaktu a svorek
  • Pořídit pouzdro na baterii
  • Vysoká spotřeba energie – dlouhý poslech hudby a jiného zařízení – dobíjet baterii
  • Studené starty a krátké jízdy – preventivní každodenní nabíjení

Další populární služby našeho autoservisu

OBJEDNEJTE SE DO SERVISU

602 754 517

Čebín 501, Čebín (Brno-Venkov)

Servisujeme

Jaké druhy autobaterií rozlišujeme?

Často kladené dotazy (FAQs)

Asi nejvíce používanou je bezúdržbová autobaterie. Její výhoda spočívá v tom, že má kontrolní okénko, které ukazuje barvy, podle nichž získáme přehled o jejím stavu. Zelená znamená, že je vše v pořádku, šedá poukazuje na nutnost dobití a bílá značí potřebu výměny.
Bezúdržbová baterie nabízí také vyšší výkon při startu vozidla, prodlouženou životnost a navíc snáší vysoké nabíjecí proudy u nových vozidel. Její nevýhodu však nalezneme při úplném vybití. Poté totiž dochází k jejímu nenávratnému poškození.
Dalším druhem je autobaterie údržbová, ve které musíme kontrolovat stav elektrolytu (směs kyseliny sírové a destilované vody). Ta je nejvhodnější do starších osobních i nákladních vozidel. Často má navíc prodlouženou kontrolní periodu.
Posledním typem baterie je gelová autobaterie, která není tak známá, ovšem velmi dobře snáší otřesy a funguje v jakémkoliv prostředí. Proto je vhodná pro offroad a terénní vozidla (normální baterii nesmíme naklonit o více než 70 stupňů).

Proč do auta ze systémem START-STOP nelze použit obyčejnou baterii?

Systémy start-stop automaticky vypínají a znovu startují motor pro snížení doby volnoběhu, čímž se snižuje spotřeba paliva a emise. Tyto baterie obstarávají mnohem více než jen startování auta. Inteligentní systém řízení energie vypíná alternátor během zrychlování a za normálních jízdních podmínek. To znamená, že více síly z motoru mají k dispozici kola. Alternátor je znovu zapojen až v okamžiku, kdy klesne úroveň nabití baterie pod stanovenou mez.

Baterie je vybíjena a nabíjena a musí samostatně napájet energií veškerá elektronická zařízení. Zpětné získávání brzdné energie, neboli regenerativní brzdění, umožňuje vozidlu přeměňovat částečně kinetickou energii na elektrickou a odvádět ji zpět do baterie.

Je nutné, aby baterie byla schopna rychlého dobíjení a měla k dispozici dostatečnou kapacitu pro přijetí dodatečné energie. Baterie musí být schopna fungovat i při nízkém nabití. I ve stavu vybití musí baterie stále dodávat startovacímu generátoru dostatečnou sílu pro opětovné nastartování motoru.

STAŇTE SE ČLENEM KLUBU

Zadejte své jméno a telefonní číslo a získejte členskou kartu klubu



Souhlasím se zpracováním osobních údajů